Rozliczenie PFR
Każda firma, bez względu na formę prowadzenia działalności, do dnia 31.12.2020 r. musi złożyć do banku odpowiednie dokumenty w związku z otrzymaną subwencją z PFR. Jest to termin nieprzekraczalny, a nie dopełnienie tego obowiązku powoduje, że subwencję trzeba będzie zwrócić w całości.
Do dnia 30 listopada 2020 r. każdy bank miał obowiązek na swojej stronie internetowej umieścić szczegóły, w jaki sposób dostarczyć odpowiednie dokumenty do banku. W niektórych bankach będzie to możliwe online, w innych trzeba będzie donieść dokumenty osobiście.
W związku z tym każdy musi sprawdzić na stronie swojego banku jakie dokumenty i w jakiej formie trzeba złożyć. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z bankiem.
Wymagane dokumenty to:
1. dokumenty potwierdzające, że osoba, która zaakceptowała umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu przedsiębiorcy była uprawniona do jego reprezentowania. W zależności od sytuacji są to:
- aktualny lub pełny odpis z KRS na datę złożenia dokumentów do banku albo
- wydruk z CEIDG na datę złożenia dokumentów do banku albo
- pełnomocnictwo i aktualny lub pełny odpis z KRS lub pełnomocnictwo i wydruk z CEIDG
lub
2. potwierdzenie przedsiębiorcy w formie oświadczenia z podpisem notarialnie poświadczonym lub z podpisem kwalifikowanym (nie może być podpis Epuap) wraz z aktualnym lub pełnym odpisem KRS lub wydrukiem z CEiDG, jeżeli osoba, która zaakceptowała umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu przedsiębiorcy, nie była uprawniona do jego reprezentacji lub reprezentacja firmy/spółki powinna być wieloosobowa. Zamiast oświadczenia może to być pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym, jednak pełnomocnictwo powinno mieć datę poświadczenia przed złożeniem wniosku o subwencję. Jeśli takiego pełnomocnictwa nie było, wtedy oświadczenie.